Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Bemmer, Nederland van Dennis Aa - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Bemmer, Nederland van Dennis Aa - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

24 Maart 2014 | Nederland, Bemmer

Op het moment, dat ik dit verslagje typ, zit ik nog rustig op de bank met mijn ontbijt/lunch. Wel bevinden zich rechts van mij een hele stapel artikelen die er op duiden dat ze me hier maar al te graag weg willen hebben. De laatste voorbereidingen zijn dus in volle gang voor mijn verblijf in Trier. Spullen inpakken is het hoofddoel voor vandaag.

Afgelopen week een aantal zaken geregeld voor het vertrek. Alleereerst (natuurlijk) de IKEA leeggeroofd en vervolgens nog wat praktische zaken geregeld (o.a. OV stopzetten). Vrijdag kreeg ik (gelukkig) het bericht, dat mij een buddy toegewezen is tijdens mijn verblijf.

Afgelopen weekend heeft ook in het teken gestaan van ''afscheid nemen''. Afgelopen vrijdag voor de laatste keer dit jaar aanwezig geweest bij een TOP/Bwedstrijd van mijn cluppie. Zaterdag voor de laatste keer langs de lijn bij mijn eigen elftal (helaas verloren). En tot slot op zondag zelf mijn laatste wedstrijd gespeeld (overtuigend gewonnen natuurlijk).
Daarna was het tijd voor het afscheidetentje. Samen met opa en de beide oma's ben ik in een recordtijd (+/- 200 meter in 5 minuten) naar het restaurant gelopen. Daar kwamen ook vader en moeder (+ aanhang) aan bij het restaurant (JAJAJA, het kan; gezamenlijk uit eten met gescheiden ouders!!! ;))
Tijdens het eten, wat kleine cadeau'tjes gekregen, om tot slot de zondag nog even goed af te sluiten met 'El Classico', oftewel een lekker einde van de dag!

Vandaag wordt, zoals eerder al gezegd, een dag van inpakken en laatste dingen regelen. Vandaag nog even vlug langs opa en oma om ze even Skype uit te leggen (alhoewel de eerste taak is: hoe zet ik een laptop aan?).
Daarna zal ik ze voorlopig alleen nog maar spreken/zien via Skype (alhoewel ik, als het goed is, heel erg stiekem, zonder dat iemand het mag weten, nog een weekend naar huis zal komen.....maar niet doorvertellen!)

Morgen rond 11 uur zal ik vertrekken richting Trier. De hele woensdag kan ik gebruiken om me te settelen in mijn kamer, om vervolgens vanaf donderdag te beginnen met het ' Einfuehrungsseminar' (intro-weken). Daar zal ik ook kennis gaan maken met mijn buddy.
Aan de verhalen van klasgenoten te zien (die mij al lekker maken met verschillende verslagen en foto's) kan ik zeker uitkijken naar mijn periode in Trier. Dit doe ik dan ook zeker!

Groetjes Dennis

  • 24 Maart 2014 - 14:27

    Sissy:

    Hi Dennis,
    du hast ja gut (und bewusst) Abschied genommen!
    Du hast dich gut vorbereitet und sollte irgendetwas Unerwartetes geschehen, mache ich mir keine Sorgen, du machst das mit links....
    Ich wünsche dir eine ganz tolle Zeit,
    Sissy

  • 24 Maart 2014 - 16:17

    Theo Bijkerk:

    Viel Spaß in Trier, wird schon klappen ...
    Nur, was möchtest du mit dem Bild mit Boot? Stehst du da drauf?
    Gruß
    Theo

  • 24 Maart 2014 - 16:42

    Dennis:

    Hallo Theo,

    Nein, ich stehe nicht auf dem Bild, das ist eine schöne Wand bei dem schönsten Fußballclub in den Niederlanden. Nein, seriös, das ist ein anderes Bild, später kommt da noch ein neueres Bild, ein Bild, das schon etwas mit Trier zu tun hat.

    Das mit dem Spaß wird selbstverständlich klappen!

    Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

3e jaars student aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Voor mijn 'Auslandssemester' zal ik vanaf 26 maart ongeveer 4 maanden in Trier zijn.

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 5162

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Auslandssemester Trier

Landen bezocht: