In the beginning..... - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Dennis Aa - WaarBenJij.nu In the beginning..... - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Dennis Aa - WaarBenJij.nu

In the beginning.....

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

30 Maart 2014 | Duitsland, Trier

In the beginning.....

Ja, ook ik ben er niet aan ontkomen. Mijn Engels is zwaar op de proef gesteld de eerste paar dagen. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die wel Duits spreken, maar voor de rest is het Engels of handen-en-voetenwerk.
Maar laat ik bij het begin beginnen.

Op 25 maart ben ik samen met mijn moeder (verder: 'ons mam' -ja, Brabander'-) gearriveerd in Trier. De eerste dag bestond vooral uit uitpakken en (pu)inruimen. Vanaf woensdag zit ik hier alleen en ik moet zeggen; het bevalt me prima! ;)
De donderdag was de dag van de inschrijving en de eerste kennismaking met de andere Erasmusstudenten. De inschrijving verliep vlotjes en was na een kwartiertje klaar. Op naar de kennismaking met de anderen. In eerste instantie verliep deze kennismaking een beetje stroefjes, maar nadat we allemaal gearriveerd waren bij de Weinstube (ja, ik heb ook wijn gehad-->+1) ging alles supersnel. Ik zat aan tafel met een Tutor en andere studenten (uit Griekenland, Italië, USA en Hongarije). Here started the first problems.....mijn Engels. Het was zo lang geleden, dat ik Engels heb moeten praten, dat mijn Engels hetzelfde klonk als dat Mark Rutte!

De vrijdag was bestemd voor de 'Einstufungstest' (oftewel: hoe goed is mijn Duits?). De test was nou niet echt lastig te noemen, deze toetsen zouden door HAVO-2 leerlingen voldoende gemaakt worden (of over- onderschat ik HAVO-2 leerlingen nu??). Hieruit zal waarschijnlijk volgend, dat ik ingedeeld ga worden in 'Groep 1' oftewel de groep met degenen die het Duits goed beheersen.
Als afsluiting van de dag volgde de kroegentocht. Natuurlijk ging ik hier met frisse tegenzin naartoe, maar ik heb het toch gedaan. Tijdens deze tocht weer een hoop nieuwe mensen leren kennen. Het viel me wel op, dat alle andere studenten het vreemd vonden dat ik geen paddo's en wiet meegenomen had (want dat mag bij jullie toch????) Ik heb ze voorgesteld om voor het Internationales Kochen een spacecake te bakken, maar ik twijfel intussen aan mezelf ;))

Op zaterdag volgde de eerste ''vrije dag''. Op deze dag heb ik kennisgemaakt met mijn Buddy Kristina. Met haar en nog twee andere Buddy's (en twee andere mede-studenten) zijn we de stad ingegaan. Aangezien het weer er naar was, hebben we op het terras gezeten en van het weer genoten. 's Avond hebben we bij een van de andere Buddy's vegetarische spaghetti gegeten en het was (voor een rasechte vleeseter) zowaar lekker!

Vandaag (zondag) stond de rondleiding door de stad gepland. Over het hoe en wat van de rondleiding ga ik niks typen. Iedereen kan zich wel voorstellen hoe een gemiddelde rondleiding in zijn werk gaat zzzzzzz......(ja, Irma, ik heb de Weinstube Kesselstatt al gespot en een bezoek staat wel in de planning geloof ik!) Daarna zijn we nog met het (vaste) groepje Amerikanen, Denen, Hongaren en een Belgische (jaja, ik kan toch nog wat Nederlands praten hier :D) op het terras gaan eten. Vanavond nog een bezoekje brengen aan het Studentenwohnheim om het weekend passend af te sluiten.

Morgen gaan de eerste lesjes van start, maar ook daar kijk ik wel naar uit. Concluderend: nu al superleuke mensen leren kennen en veel gelachen, dat betekent hopelijk nog een hoop lol in de komende maanden en dat gaat zekers te weten goed komen. En o ja; ik probeer ook nog ergens tijd te plannen om iets aan school te doen, maar ik heb het nog niet kunnen inplannen. Kwestie van prioriteiten stellen natuurlijk!!

Tot de volgende keer allemaal!! ;)

Viele Grüße aus dem sonnigen Trier!!

  • 31 Maart 2014 - 10:08

    Theo Bijkerk:

    Tja Dennis, so lernt man die Leute kennen, prima! Nach Trier kommst du also zweisprachig zurück, Deutsch und Englisch, wauw!
    Ich bin gespannt, wie deinen Kurse sind, die du belegst. Interessant, einfach oder schwer?
    Halt uns auf dem Laufenden.
    Gruß
    Theo

  • 31 Maart 2014 - 11:14

    Sissy:

    Hi Dennis,
    'met frisse tegenzin naar de kroegentocht' und trotzdem bist du gegangen, toll!!!! That's the way it is.... um mich mal gleich an deine Umgebung anzupassen. Aber auch Englisch Sprechende sollten in Trier Deutsch lernen, also durchhalten Dennis! ;-)
    Hat Spass gemacht, deinen Blog te lezen....
    Viel Erfolg und vor allem Spaß!!
    lG Sissy

  • 31 Maart 2014 - 11:51

    Kees-Jan:

    Hoi!
    Trier is een fantastische stad en ook de omgeving is erg mooi! Probeer in de zomer een keer een tochtje van een hele dag op de Mosel te maken en vergeet zeker geen Weinprobe!
    Och, je gaat je niet vervelen... ;-)
    Kees-Jan

  • 31 Maart 2014 - 12:45

    Jacqueline:

    Hoi Dennis, ik lees al wel dat je precies begrijpt wat het leven van een Erasmus student betekent!
    Klinkt erg leuk!
    Groetjes, Jacqueline

  • 01 April 2014 - 16:02

    Jutta:

    Hi Dennis,
    ich bekomme auch Lust auf soviel Multi-Kulti! Genieß es! Hoffentlich bringt dir der Sprachkurs trotzdem was und lernst du nicht nur Englisch in Trier! Viel Spaß weiterhin und mach dir eine schöne Zeit!
    Viele Grüße, Jutta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

3e jaars student aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Voor mijn 'Auslandssemester' zal ik vanaf 26 maart ongeveer 4 maanden in Trier zijn.

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 5159

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Auslandssemester Trier

Landen bezocht: